Sunday, June 21, 2009

Kelebihan Berwudhu.

Assalamualaikum blog readers...apa kabar semua..?

Tanpa kitani sedari.....kitani akan melangkah ke tiga Bulan yang penuh dengan rahmat,pahala dan macam2x lagi,iaitu Rejab,Syaaban dan Ramadhan.Dgn ikhlasnya,saya sendiri membuat research mengenai ketiga-tiga bulan ani,sungguh menakjubkan bagi siapa yang tahu isi di dalam ketiga-tiga bulan Islam ani.But before that,khusus para wanita Islam di luar sana,bagi yang belum habis menqqadha puasa,iatah masa nya kan menampal balik,sekaligus rebutlah peluang ani,apatah lagi di bulan Rejab(bulan illahi).Tapi di sini,kali ini,aku inda akan memaparkan kelebihan Bulan Rejab Hingga Syaaban..
Aku akan menerangkan serba sedikit Kelebihan dan Mukjizat Berwudhu,saya petik dari Buku koleksi peribadi saya yang bertajuk 'MUKJIZAT BERWUDHU',karangan Drs.Oan Hasanuddin,terbitan QultumMedia...so let's check out...
Intro:
Wudhu ertinya bersih.Menurut Wahbah Al Zuhaili,iaitu mempergunakan air pada anggota tubuh tertentu dengan maksud tertentu untuk membersihkan dan menyucikan.Menurut syara' membersihkan anggota tubuh tertentu melalui suatu rangkaian aktiviti dengan mulai niat,membasuh wajah,kedua tangan dan kaki serta menyapu kepala.

Kelebihan Berwudhu:

1. Menjadikan wajah bercahaya putih.
2.Penghapus dosa-dosa yang lain.
3.Penghapus dosa antara waktu solat.
4.Penghapus dosa sepanjang hayat.
5.Salah satu kunci masuk syurga.
6.Penggugur dosa bersamaan dengan mengalirnya air.
7.Pintu pengeluaran segala kotoran dan dosa.
8.Pengangkat derajat.

Dan saya pernah mendengar dari seorang penceramah,barangsiapa mengamalkan berwudhu,iblis tidak berani menghampirinyamdan di hari masyhar,setiap anggotanya bercahaya berkilauan seperti manusia meliat matahari.Sungguh menakjubkan ciptaan illahi ini.
So kepada yang baru kan berjinak2x mengamalkan berwudhu,teruskan usaha,yang penting,niat kerana illahi..
Ok.Setakat atu saja info islam secara ringkas kali ani.Akan datang,aku akan reveal kelebihan Surah-Surah AL Quran.
Editor: Prince @l- H@jj

1 comment:

Oan Hasanuddin said...

Assalamu'alaikum
Terimakasih saudaraku telah sedikit meresensi buku karangan saya "Mukjizat Berwudhu". Semoga bermanfaat untuk para pembaca.
Kemudian saya undang semua pembaca untuk lebih memahami tentang mukjizat berwudhu ke alamat saya:
http://syifapunktur.wordpress.com/